Chillouts: Flipped Classroom
Czy jest tu ktoś, kto nie przegląda dziennie od kilku do kilkunastu albo może i więcej krótkich filmików na face lub insta? Ręka do góry! Hmmm, nie widzę, aby się ktoś zgłosił. Skoro krótkie filmiki lub tzw. rolki cieszą się taką popularnością, to czemu nie wykorzystać ich jako metody nauki, szczególnie języka angielskiego, rzecz jasna? W bazie materiałów COUNTRY ENGLISH już od dłuższego czasu mamy filmiki, które służą do nauki metodą FLIPPED CLASSROOM i kręcimy następne. Na czym polega metoda odwróconej klasy? Po pierwsze: nauczyciel przygotowuje lekcje w postaci ok 5-minutowych filmików, na których prezentuje i wyjaśnia zadany materiał oraz załącza ćwiczenia do testowania i sposoby ich sprawdzenia. Po drugie: uczeń sam decyduje o tym kiedy, ile razy, w jakim tempie, na jakim poziomie opanowuje materiał, dysponując danym filmikiem. Efekt? Uczeń całkowicie skupia się na procesie uczenia, to znaczy nabiera coraz większej umiejętności organizowania sobie pracy, decydowania o tym, czy rozumie dany materiał, czy potrzebuje więcej czasu na jego opanowanie oraz jakie ćwiczenia wykonać i na jakim poziomie. Następnie przesyła swoje wyniki nauczycielowi, aby ten mógł sprawdzić i odpowiednio dalej pokierować. Zatem, czy jest jakaś różnica pomiędzy FLIPPED CLASSROOM a tradycyjnym nauczaniem? Jest i to ogromna! Rola nauczyciela nie jest, tak jak zazwyczaj to bywa(ło) → frontowa (nauczyciel tłumaczący i stojący przy tablicy) tylko → towarzysząca (nauczyciel zachęcający do pracy i wspierający proces zdobywania wiedzy). Brzmi przekonująco? Jeśli nadal wątpisz w skuteczność FLIPPED CLASSROOM to spróbuj odpowiedzieć sobie na dwa pytania: Ile rzeczy zapamiętujesz poprzez przepisywanie z tablicy/książki? Oraz co zapamiętujesz, gdy sam chcesz się czegoś dowiedzieć z książki/internetu? Jeśli masz już jakieś doświadczenia z opisaną metodą, to zapraszam Cię do podzielenia się wrażeniami w komentarzu. 👇
Zostaw komentarz